Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

26.03.2009 Uroczyste pożegnanie Jelcza M120

Po prawie 15 latach eksploatacji Jelcz M120 został uroczyście wycofany z użytku. Tym samym dołączył on do kolekcji zabytkowych pojazdów MPK S.A. w Krakowie. Uroczystość pożegnania odbyła się na terenie krakowskiego przewoźnika przy ul. Brożka 3, w środę 25 marca o godzinie 14.00. Uroczystość uświetnił występ orkiestry MPK S.A.

Jest to już kolejny po Ikarusie wysokopodłogowy autobus, który został przez MPK S.A. w Krakowie wycofany z ruchu. Dzięki prowadzonej przez krakowskiego przewoźnika polityce ciągłej wymiany starszego typu pojazdów na nowoczesne, Kraków posiada obecnie jeden z najnowocześniejszych taborów autobusowych w kraju. 93 proc. tego taboru stanowią pojazdy z niską podłogą.

Pierwsze Jelcze M120 trafiły do Krakowa 31 maja 1993 roku. W sumie w latach 1993 – 1995 kupiono ich aż 130 sztuk. Przez lata eksploatacji były to najnowocześniejsze 12-metrowe pojazdy w krakowskim MPK, stąd obsługiwały przede wszystkim najważniejsze linie, w szczególności pospieszne. Z czasem zaczęły je zastępować autobusy niskopodłogowe, a domeną Jelczy stały się linie podmiejskie. Ostatnim zadaniem krakowskich Jelczy M120 była obsługa linii tymczasowej 721, kursującej podczas remontu torów za tramwaj linii 21 między Pleszowem a Kombinatem. Późnym wieczorem, 19 grudnia Jelcz M120 wykonał ostatni, historyczny kurs w regularnej obsłudze liniowej. Od tego momentu wszystkie autobusy klasy MAXI (czyli 12-metrowe) w MPK SA w Krakowie są wyłącznie pojazdami posiadającymi niską podłogę.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS