Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie było najważniejsze wydarzenie komunikacyjne 2017 roku?

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

26.03.2009 Uroczyste pożegnanie Jelcza M120

Po prawie 15 latach eksploatacji Jelcz M120 został uroczyście wycofany z użytku. Tym samym dołączył on do kolekcji zabytkowych pojazdów MPK S.A. w Krakowie. Uroczystość pożegnania odbyła się na terenie krakowskiego przewoźnika przy ul. Brożka 3, w środę 25 marca o godzinie 14.00. Uroczystość uświetnił występ orkiestry MPK S.A.

Jest to już kolejny po Ikarusie wysokopodłogowy autobus, który został przez MPK S.A. w Krakowie wycofany z ruchu. Dzięki prowadzonej przez krakowskiego przewoźnika polityce ciągłej wymiany starszego typu pojazdów na nowoczesne, Kraków posiada obecnie jeden z najnowocześniejszych taborów autobusowych w kraju. 93 proc. tego taboru stanowią pojazdy z niską podłogą.

Pierwsze Jelcze M120 trafiły do Krakowa 31 maja 1993 roku. W sumie w latach 1993 – 1995 kupiono ich aż 130 sztuk. Przez lata eksploatacji były to najnowocześniejsze 12-metrowe pojazdy w krakowskim MPK, stąd obsługiwały przede wszystkim najważniejsze linie, w szczególności pospieszne. Z czasem zaczęły je zastępować autobusy niskopodłogowe, a domeną Jelczy stały się linie podmiejskie. Ostatnim zadaniem krakowskich Jelczy M120 była obsługa linii tymczasowej 721, kursującej podczas remontu torów za tramwaj linii 21 między Pleszowem a Kombinatem. Późnym wieczorem, 19 grudnia Jelcz M120 wykonał ostatni, historyczny kurs w regularnej obsłudze liniowej. Od tego momentu wszystkie autobusy klasy MAXI (czyli 12-metrowe) w MPK SA w Krakowie są wyłącznie pojazdami posiadającymi niską podłogę.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS