Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

14.05.2009 Zabytkowe tramwaje na ulicach Krakowa

W piątek 15 maja krakowianie i turyści mieli okazję podziwiać zabytkowe tramwaje, które wyjechały na ulice Krakowa. Okazją do ich zaprezentowania było otwarcie zrekonstruowanego torowiska na ul. Św. Wawrzyńca. Uroczystość rozpoczął przejazd zabytkowymi samochodami na skrzyżowanie ul. Dajwór i św. Wawrzyńca. Następnie poświęcone zostało torowisko, po którym przejechał historyczny tramwaj z 1912 roku tzw. „Gracówka”.

Otwarcie torowiska na ul. Św. Wawrzyńca było połączone z inauguracją Nocy Muzeów w Krakowie. Dokładnie  0 18.40 na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje: „Gracówka”, tramwaj N-26 z 1956,wagon Linke Hofman z 1925 roku oraz SN2 z 1939 roku.

Kursowały one na linii nr „0” po trasie Muzeum Inżynierii Miejskiej – Św. Wawrzyńca – Starowiślna – Poczta Główna – Westerplatte – Dworzec Główny – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Franciszkańska – pl. Wszystkich Świętych – Dominikańska – św. Gertrudy – Poczta Główna – Starowiślna - Dajwór – Św. Wawrzyńca – Muzeum Inżynierii Miejskiej.

Wagony wyjeżdżające na linię „0” były obsługiwane przez członków Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych (zabezpieczenie drzwi wagonów, informacja i zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów).

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS