Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

24.11.2009 Konsorcjum firm z ZUE na czele wybuduje linię do Płaszowa

Oferta konsorcjum firm: ZUE (lider), Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska zwyciężyła w przetargu na budowę nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ul. Golikówka. Po sprawdzeniu wszystkich sześciu ofert, które wpłynęły do MPK S.A. w tym przetargu okazała się ona najkorzystniejsza i zdobyła najwięcej punktów (w sumie 94,67). Kryteriami w ocenie wszystkich ofert była cena (80%) oraz termin wykonania zamówienia (20%). Za wybudowanie nowego torowiska oraz kilometrowego odcinka ul. Kuklińskiego i estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich konsorcjum z ZUE na czele zażądało 154 mln 689 tys. 733 zł i 53 gr. czyli o ponad 100 mln zł mniej niż przewidywał kosztorys inwestorski. 

Zanim MPK S.A. podpisze umowę ze zwycięzcą przetargu trzeba będzie najpierw poczekać 10 dni na ewentualne protesty. Jeżeli ich nie będzie procedura przetargowa zostanie jeszcze sprawdzona przez Urząd Zamówień Publicznych, który ma na to miesiąc czasu.

- Przy założeniu, że UZP szybko upora się z kontrolą a do MPK S.A. nie wpłynie żaden protest to umowa na budowę nowej linii tramwajowej może zostać podpisana jeszcze w tym roku – mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie. 

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Warto podkreślić, że linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Przypomnijmy, że budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”. Beneficjentem i inwestorem całego projektu jest MPK S.A. w Krakowie.

Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację (przetarg na zakup nowych wagonów został już ogłoszony 24 czerwca). Połowa środków na realizację tych inwestycji będzie pochodzić z unijnych funduszy, natomiast druga połowa zostanie uzyskana z kredytu jaki MPK S.A. zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

Należy podkreślić, że w ramach tego projektu jest budowa półkilometrowej estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich (nad skrzyżowaniem ul. Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską). Jest to inwestycja w całości finansowana z budżetu gminy Kraków.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS