Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

26.01.2010 Przetarg na nowe tramwaje w decydującej fazie

Coraz bliżej do zakończenia przetargu na zakup 24 nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów, który w czerwcu 2009 roku ogłosiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie. Rozpoczął się już drugi, ostateczny etap postępowania, w którym weźmie udział pięć firm: Solaris, Caf z Hiszpanii, Alstom, Bombardier oraz Pesa.

- Każda z tych firm ma czas do końca lutego na przysłanie swoich ofert technicznych wraz z ceną – wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie.

Firmę, która wyprodukuje tramwaje dla krakowskiego MPK S.A. poznamy być może już w połowie marca.

Zamówione przez krakowskiego przewoźnika wagony będą niskopodłogowe, przegubowe o długości minimum 31 metrów i będą wyposażone w klimatyzację. Jednorazowo powinny przewieźć minimum 220 osób. Będą kosztować ok. 210 mln zł netto.

Zwycięzca będzie miał 32 miesiące na realizację zamówienia od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje pojawią się na krakowskich ulicach w 2011 roku. Ostatni wagon powinien dotrzeć w połowie 2012 roku.

Zakupy nowych wagonów będą realizowane w ramach  unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, na który oprócz zakupu nowych tramwajów składa się budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do ul. Lipskiej oraz modernizacja ul. Długiej wraz z torowiskiem. Pieniądze na realizację tych zadań w połowie będą pochodzić z unijnych funduszy. Pozostała część kosztów zostanie pokryta z kredytu jaki zaciągnie MPK S.A.

Przypomnijmy, że przetarg był podzielony na dwa etapy. Najpierw MPK S.A. przyjmowało zgłoszenia firm, które chciały dostarczyć nowe wagony. Ten etap zakończył się weryfikacją wszystkich firm, które zgłosiły się do przetargu. Było ich sześć: Solaris, Caf z Hiszpanii, Alstom, Bombardier, Pesa oraz Skoda. Do kolejnego etapu mogło być zaproszonych tylko pięć firm. W związku z tym, że na ostatnim miejscu znalazła się oferta Skody, firma ta nie liczy się już w krakowskim przetargu.

Procedura przetargowa na zakup 24 wagonów wydłużyła się o ponad dwa miesiące. Wszystko z powodu protestu Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski z Poznania. Drugi etap przetargu mógł się bowiem rozpocząć dopiero po decyzji Sądu Okręgowego w Krakowie, który 6 listopada 2009 roku wydał wyrok korzystny dla MPK S.A. i oddalił protest FPS Cegielski.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS