Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

09.02.2010 Umowa na przebudowę ul. Długiej podpisana

Dzisiaj, 9 lutego w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie została podpisana umowa na przebudowę ul. Długiej wraz ze skrzyżowaniem ul. Długiej z ul. Basztową. Umowę podpisali w imieniu MPK S.A. Julian Pilszczek, prezes MPK S.A. oraz Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. a w imieniu wykonawcy Paweł Ludwig z firmy Mota Engil.

Przy podpisywaniu umowy Julian Pilszczek zwracał uwagę na to, jak ważna jest ta inwestycja dla mieszkańców Krakowa.

- Przebudowa ul. Długiej wymaga zamknięcia tej ulicy oraz skrzyżowania ul. Długiej z Basztową dla ruchu tramwajowego. Dlatego tak istotne jest to, aby jak najszybciej zakończyły się roboty – podkreślał Julian Pilszczek.

O tym, że roboty będą prowadzone sprawnie, tak aby uciążliwości dla mieszkańców miasta trwały jak najkrócej zapewniał Paweł Ludwig z Mota Engil.

- Zrobimy wszystko, aby inwestycja zakończyła się w terminie, do którego zobowiązaliśmy się podpisując dzisiaj umowę – zapewniał Paweł Ludwig.

Z kolei Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent miasta podkreślał fakt, że realizacja inwestycji przyniesie mieszkańcom wiele korzyści.

- Ta fatalnie wyglądająca obecnie ulica uzyska zupełnie nowy, piękny wygląd – stwierdził Tadeusz Trzmiel.

Przypomnijmy, że oferty na przebudowę ul. Długiej  otwarto 17 listopada 2009 roku. W sumie było ich pięć. Najtańsza z nich jest o 12,5 mln zł niższa od ceny przewidywanej przez kosztorys inwestorski (zakładał on kwotę 33 mln 271 tys. 523 zł. i 71 gr.). Oferty przysłały następujące firmy i konsorcja:

1.      Ziajka Zbigniew – Przedsiębiorstwo Drogowe

Cena: 23 mln 127 tys. 663 zł i 59 gr.

2.      Konsorcjum firm: ZUE S.A. - lider, partnerzy: Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych, R.D.M. Śródmieście

Cena: 22 mln 451 tys. 394 zł i 89 gr.

3.      Budostal-5 S.A

Cena: 22 mln 451 tys. 538 zł i 63 gr.

4.      Konsorcjum firm: Mota-Engil Polska S.A. – lider, partnerzy: Mota-Engil Engenharia e Construcao, KZN Bieżanów

Cena: 20 mln 738 tys. 150 zł i 96 gr.

5.      Konsorcjum firm: Infrastruktura Spółka z o.o. – lider, partnerzy: Eurovia Polska, MPK Łódź Spółka z o.o.

Cena: 23 mln 789 tys. 997 zł i 57 gr.

 

Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich ofert okazało się, że najkorzystniejszą ofertę przysłało konsorcjum firm z Mota Engil na czele z ceną 20 mln 738 tys. 150 zł i 96 gr.

Roboty drogowe w ul. Długiej rozpoczną się dokładnie 6 kwietnia i trwać będą trzy miesiące. Dzięki  tej przebudowie ulica Długa zyska zupełnie inny wygląd. Pojawi się nowe oświetlenie uliczne, nowe chodniki oraz zatoki parkingowe. Dodatkowo od ul. Helclów do al. Słowackiego zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa.

Po przebudowie poprawi się również bezpieczeństwo i komfort krakowian podróżujących po tej trasie. Na wysokości przystanków zostaną znacznie poszerzone chodniki. To zapewni bezpieczne wsiadanie i wysiadanie pasażerów z tramwajów. Warto także podkreślić, że torowisko będzie wybudowane w najnowszej technologii. Użyte do tego materiały umożliwią wytłumienie drgań i wyciszenie hałasu, który powstaje przy przejeździe tramwaju. 

Przebudowa ul. Długiej to jedna z trzech inwestycji realizowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w ramach unijnego projektu Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej – etap II.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS