Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie cyklicznie organizowane przez MPK SA w Krakowie wydarzenie jest najciekawsze:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

28.05.2010 Coraz więcej wagonów z Düsseldorfu wozi pasażerów

Już sześć dwukierunkowych tramwajów GT8S wozi krakowian i turystów. Obecnie mżna je zobaczyć na linii nr 19 kursującej z Borku Fałęckiego do Krowodrzy Górki. Wkrótce na torowiska wyjadą kolejne wagony. Do końca roku w Krakowie gotowych do jazdy ma być 20 tego typu tramwajów. 

Przypomnijmy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. kupiło w Düsseldorfie 28 dwukierunkowych wagonów GT8S. Przetarg na ich zakup został rozstrzygnięty w listopadzie 2009 roku. 

Ich zakup był podyktowany m.in. możliwością uruchomienia części nowej linii tramwajowej, która jest obecnie budowana.  Chodzi o fragment torowiska od ronda Grzegórzeckiego do ul. Nowohuckiej. Aby można było wozić po nim pasażerów potrzebne są wagony dwukierunkowe. Takie udało się znaleźć w Niemczech.

Tramwaj sprowadzony z Düsseldorfu ma 26 metrów długości. Już po przyjeździe do Krakowa zyskał nowy wygląd. Jego malowanie różni się bowiem od pozostałych wagonów. Oprócz wyglądu zyskał także nowe udogodnienie dla osób starszych. W środkowych drzwiach w stopniu została zamontowana sygnalizacja świetlna. Kiedy drzwi są otwarte i można wchodzić świeci się zielone światło. Gdy jednak w stopniu zaświeci się światło czerwone to oznacza, że zaczną się one automatycznie zamykać.

W wagonach GT8S funkcjonuje głosowe zapowiadanie przystanków i węzłów przesiadkowych. Dodatkowo są tam także zamontowane tablice elektroniczne wyświetlające kolejne przystanki na trasie.

Warto podkreślić, że w przyszłości planowana jest modernizacja tych wagonów. Dzięki niej w każdym z 28 tramwajów pojawiłby się element niskiej podłogi.

Krakowski tabor tramwajowy należy do najnowocześniejszych w Polsce. Już co czwarty krakowski tramwaj ma niską podłogę.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS