Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM / KK
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co było najważniejszym wydarzeniem w komunikacji miejskiej w 2018 roku:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

17.10.2014 Tramwaj z Nowego Sącza znów wozi pasażerów w Krakowie

 

MPK SA w Krakowie zdecydowało o wydłużeniu do końca 2014 roku testów prototypowego tramwaju Nevelo wyprodukowanego przez firmę Newag SA z Nowego Sącza. Wagon wozi pasażerów na linii nr 8 od środy, 15 października.
Warto przypomnieć, że MPK SA rozpoczęło testy tramwaju Nevelo w czerwcu 2013 roku. Nevelo to w całości nowa konstrukcja. Zastosowano w nim innowacyjny układ zawieszenia - 2 człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Odpowiednie rozmieszczenie specjalnie skonstruowanych skrętnych wózków napędowych i tocznych prowadzi do zmniejszenia nacisku poszczególnych osi na tor, redukując zużywanie się szyn i kół. Rozwiązanie to obniży koszty eksploatacji pojazdu oraz utrzymania infrastruktury. Zastosowanie kół, z gumowymi, elastycznymi przekładkami i obręczą, zapewni wysoki komfort jazdy oraz ograniczy poziom hałasu.
Nowoczesny układ napędowy z elektronicznie sterowanymi silnikami prądu przemiennego, da możliwość zwrotu energii do sieci trakcyjnej, co ponownie pozwoli na obniżenie kosztów eksploatacji. Pojazd jest przystosowany do wdrożenia układu gromadzenia energii opartego na superkondensatorach.
Nevelo to trójczłonowy, przegubowy, jednokierunkowy i w całości niskopodłogowy pojazd. Ma klimatyzowane wnętrze, systemy monitoringu i informacji pasażerskiej.
Jednorazowo może przewieźć do 235 osób w tym 60 na miejscach siedzących. Jest przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych dzięki zastosowaniu elektrycznej rampy inwalidy. Posiada specjalne, drugie drzwi dla matki z dzieckiem.
Jest to pierwszy w Polsce, tramwaj w którym w kabinie motorniczego zastosowano zwiększającą widoczność, panoramiczną szybę.
Warto podkreślić, że MPK SA z uwagą przygląda się wszystkim nowym rozwiązaniom dostępnym na rynku tramwajowym i autobusowy. Stąd właśnie zainteresowanie nowosądeckim tramwajem czy uruchomienie regularnej linii obsługiwanej przez autobusy elektryczne.
 
Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS