Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

24.10.2016 Czterech producentów chce dostarczyć nowe tramwaje do Krakowa

W poniedziałek, 24 października do MPK SA w Krakowie wpłynęły cztery oferty na dostawę 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Oferty złożyły firmy:

- Stadler Polska Sp. z o.o. lider konsorcjum wraz z partnerem konsorcjum firmą Solaris Bus&Coach SA (cena za 1 wagon o nazwie Tramino Kraków - 7 270 127 zł netto)

- Newag SA (cena za 1 wagon o nazwie 138N - 8 595 000 zł)

-  PESA Bydgoszcz SA (cena za 1 wagon o nazwie 2016N Krakowiak II - 6 950 000 zł netto)

- Skoda Transportation (cena za 1 wagon o nazwie ForCity Kraków 8 290 000 zł netto).

Warto podkreślić, że w przetargu kryterium wyboru ofert cena stanowi tylko 40%, a kryteria techniczne to 60%.

Wszystkie oferty zostaną sprawdzone oraz ocenione zgodnie z punktacją zawartą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.  Następnie jedna, najkorzystniejsza oferta będzie podlegała dalszej weryfikacji.

Przetarg zakłada w pierwszym etapie dostawę 35 nowych tramwajów. Pierwsze z nich powinny się pojawić w Krakowie pod koniec 2018 roku.

Nowe tramwaje będą niskopodłogowe i będą mieć długość ponad 30 metrów. Zostaną wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring, automaty biletowe, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów.

Warto także podkreślić, że dwa nowe tramwaje będą także wyposażone w innowacyjny system autonomicznej jazdy (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej. Może to dotyczyć np. takich sytuacji, gdy na jakimś fragmencie trasy tramwajowej montowanie sieci trakcyjnej zamocowanej na słupach trakcyjnych okaże się trudne w realizacji lub będzie negatywnie wpływać na otoczenie (np. budynki mieszkalne). Dodatkowo to rozwiązanie może też być wykorzystane w sytuacjach awaryjnych. Umożliwi np. przejazd tramwajom w sytuacjach, gdy zabraknie napięcia w sieci trakcyjnej.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS