Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie było najważniejsze wydarzenie komunikacyjne 2017 roku?

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

08.12.2017 Kraków maksymalizuje wykorzystanie sieci tramwajowej


Komunikacja miejska w Krakowie będzie po raz kolejny wzmocniona. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców oraz odpowiedź na ograniczenia ruchu samochodów w centrum. Od stycznia 2018 r. na najważniejszych trasach wzrośnie liczba kursów autobusów i tramwajów, pojawi się także kilka nowych linii.  

- 8 stycznia 2018 roku w Krakowie przeprowadzimy remarszrutyzację. Zostanie zwiększona częstotliwość jazdy tramwajów i autobusów, pojawi się również nowa linia autobusowa – powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

Projekt optymalizacji zakłada, że tramwaje będą teraz jeździć co 7-8 minut lub co 15. Linie 50 i 52 zachowają dotychczasową częstotliwość odjazdów, co 5 minut. Większość linii pojedzie częściej, bo co 7-8 minut zamiast dotychczasowych 10 oraz co 15 minut zamiast 20. Układ 7,5/15 będzie obowiązywał w godzinach szczytu oraz pomiędzy szczytami. Na głównych ciągach oczekiwanie na tramwaj będzie zatem trwało 2, maksymalnie 3 minuty. Najważniejszą zaletą nowej propozycji siatki tramwajowej jest zaoferowanie z każdej dużej pętli przynajmniej jednej linii, na której tramwaje jeżdżą z częstotliwością co 7/8 minut. To podnosi komfort podróży – przy takich częstotliwościach mieszkańcy w praktyce nie sprawdzają godzin odjazdów.

Wśród zmian dotyczących linii autobusowych bardzo ważną jest z pewnością utworzenie zupełnie nowej linii 114, która połączy z centrum miasta silnie rozbudowujące się osiedla Pod Fortem oraz rejon ulicy Chełmońskiego. Dodatkowo linia ta zwiększy liczbę kursów na trasie prowadzącej alejami Armii Krajowej, Trzech Wieszczów oraz ul. Kobierzyńską. To tam notowane są dziś największe grupy pasażerów. Poprawie ulegnie też oferta połączeń z Nowej Huty z innymi dużymi osiedlami. Ponadto wzmocnione zostaną poza szczytem wszystkie linie kursujące przez Aleje Trzech Wieszczów. 

Wyższa liczba kursów tramwajów i autobusów oznacza, że w budżecie miasta na komunikację przeznaczona zostanie większa kwota – wyższa niż dotąd o około 30 mln zł (z czego 7,5 mln zł przeznaczone zostanie na zwiększenie kursów autobusowych). - Dysponujemy odpowiednimi środkami finansowymi, które pozwalają na wprowadzenie udogodnień, poprawę komfortu i jakości podróżowania po mieście dla krakowian. Co ważne, nie będzie zmiany taryfy przewozowej w przyszłym roku – zaznaczył Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta ds. inwestycji i infrastruktury.

Proces wzmacniania transportu miejskiego trwa od dwóch lat, ale dopiero zakończone w tym roku remonty (szczególnie ten na ul. Basztowej) umożliwiły zaproponowanie wszystkich działań. Skalę zmian najlepiej oddaje fakt, że liczba kursów tramwajów zwiększy się o około 10 proc. 

Po dokończeniu optymalizacji zmian dzięki wprowadzonym wzmocnieniom dodatkowo do ruchu zostanie skierowanych prawie 50 autobusów i 30 tramwajów.

Ten ruch ma podnieść komfort podróży po mieście i nakłonić jeszcze większą grupę do korzystania z komunikacji zbiorowej. Władze Krakowa nieustannie dbają o to, by po mieście poruszały się najnowocześniejsze tramwaje i autobusy, a teraz skupiają się, by było ich coraz więcej.

Biuro prasowe UMK

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS