Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność nośnika KKM

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM / KK
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co było najważniejszym wydarzeniem w 2019 roku:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

30.07.2020 Skład eNek na Krakowskiej Linii Muzealnej

 

#zwiedzajkrakow W najbliższą niedzielę, 2 sierpnia br., mieszkańców Krakowa i turystów zapraszamy do zwiedzania miasta i podróży historycznymi tramwajami z kolekcji MPK S.A. w Krakowie. Tym razem na Krakowskiej Linii Muzealnej nr 0 z przystanku Dajwór do Cichego Kącika będzie kursować skład eNek: N (26) + 4ND ( 573)

Odjazdy z przystanku Dajwór zostały zaplanowane na godzinę 10.55, 12.55, 14.55 i 16.55, a z Cichego Kącika o 11.55, 13.55, 15.55 i 17.55.

Popularne w okresie socjalizmu wagon typu N były produkowane w czterech polskich wytwórniach w oparciu o rozwiązania niemieckich wagonów KSW. Były przez lata używane we wszystkich polskich miastach eksploatujących tramwaje. W Krakowie w latach 1949-1988. W 1992 roku wyremontowano wagon N26, który posiada oryginalne wyposażenie i wnętrze z początku okresu produkcji.

Dwukierunkowy, jednoczłonowy wagon silnikowy, wyposażony w cztery odsuwane ręcznie jednoskrzydłowe drzwi. Tramwaj 4N jest rozwojową wersją typu N. Produkowane od 1956 roku tramwaje normalnotorowe typu 4N eksploatowane były przez większość polskich miast posiadających wówczas komunikację tramwajową. W Krakowie pierwsze pojawiły się w 1958 roku. W stosunku do pierwowzoru zwiększono pojemność wagonu i zmieniono układ zawieszenia i hamowania. Wagony używano do 1988 roku. W Krakowie zachowano tylko wagon doczepny 4ND-573. Obecnie trwają prace remontowe przy odbudowie wagonu silnikowego pozyskanego do krakowskiej kolekcji z Poznania.

W zabytkowych tramwajach obowiązuje aktualna taryfa biletowa (w tym roku nie będzie możliwość zakupu biletu u osób z obsługi linii). Pasażerowie mają obowiązek posiadania maseczek. Podobnie jak w innych pojazdach także na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limit osób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkich dostępnych miejsc). Dokładna informacja o liczbie osób, które będą mogły jednocześnie podróżować została umieszczona przy drzwiach wewnątrz pojazdów. Zabytkowe tramwaje będą także dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy, których dotykają pasażerowie.

Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.

Krakowska Linia Muzealna jest częścią kampanii informacyjno-społecznej „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, która trwa już od 30 maja. W ramach działań realizowanych w czasie akcji Miasto Kraków i Krakowskie Biuro Festiwalowego zapraszają do ponownego odkrywania piękna naszego miasta oraz spacerowania śladem tematycznych tras, które można znaleźć na stronie Krakow.Travel. Linia będzie zatrzymywać się w pobliżu muzeów, które są partnerami kampanii i specjalnie na ten cel przygotowały specjalne oferty dla krakowianek i krakowian. Szczegóły na temat kampanii można znaleźć na stronie www.badzturysta.pl. Zachęcamy także do zamieszczania w mediach społecznościowych zdjęć oraz materiałów video z podróży zabytkowymi tramwajami oraz dodawania hashtagów #badzturysta, #zwiedzajkrakow oraz #badzturystawswoimmiescie, a także oznaczania profili MPK S.A. w Krakowie i kampanii (Facebook: Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków; Instagram: @BadzTurysta).

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS