Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

SOLARIS URBINO 12

Pierwsze autobusy SOLARIS URBINO 12 ( z silnikiem DAF EURO III) zostały dostarczone w 2004 roku. Wszystkie 50 autobusów zmontowano w Krakowie w Stacji Obsługi i Remontów w MPK SA w Krakowie. Kolejne 35 autobusów dostarczano w 2008 roku. Wyposażone one są w silniki EURO 5 i klimatyzację.  Wszystkie posiadają automatyczne skrzynie biegów. Większość z nich to Voith 4 biegowe, jedynie ostatnie 20 autobusów z I serii  wyposażono w skrzynie ZF 5 biegowe. Wszystkie autobusy stacjonują od początku na terenie zajezdni i stacji obsługi Bieńczyce. Charakterystyczne dla Solarisów jest umieszczenie silników pionowo w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy te można spotkać praktycznie na terenie całego Krakowa, a także na liniach aglomeracyjnych i peryferyjnych kursujących na północ i na wschód od Krakowa. W grudniu 2009 dotarło kolejnych 18 nowych autobusów z silnikiem spełniającym najwyższą normę EEV. Są one nieco inaczej malowane.

W latach 2012- 2014 zakupiono 73 autobusy wyposażone w pełny system informacji pasażerskiej Nova Media. W lipcu 2016 wprowadzono do użytku 60 autobusów IV generacji z silnikiem EURO VI w nowej stylistyce i nowym malowaniu. 

    

 

 

SOLARIS Urbino 12

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

MAXI (3-drzwiowy)

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

12000

4.

Szerokość

mm

2550

5.

Wysokość

mm

2850

6.

Rozstaw osi

mm

5900

7.

Masa własna

kg

10800

8.

Masa całkowita

kg

18000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

102

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

29

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

270

12

silnik

 

DAF 9186cm3 188kW(256KM)/2080 obr./min, 1900 obr./min. EUROV i EEV, 1050Nm/1100-1700 obr./min

10837cm3 210kW(272KM)/1700 obr./min, 1200Nm/850-1600 obr./min

13

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik stojący

 

 

 

 

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS