Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Wagon N8

Dwukierunkowe tramwaje  typu N8 wyprodukowane zostały w latach 1976-77  przez firmę MAN w Norymberdze. Podobnie jak wagony norymberskie GT6 były produkowane w kooperacji z firmą Duewag. Bramy fabryki opuściły jako wagony dwuczłonowe, sześcioosiowe. W latach 1992-93 w zakładach VAG przeprowadzono modernizację wagonów dodając człon środkowy z obniżoną podłogą przy drzwiach wejściowych. Dwukierunkowość wagonów umożliwia wykorzystywanie pojazdów na odcinkach bez pętli na końcach trasy, dzięki czemu mogą być z powodzeniem wykorzystywane w czasie remontów czy modernizacji układu torowego bez konieczności całkowitego wyłączania ruchu tramwajowego. Mogą też być wykorzystywane bez problemów jako pojazdy jednokierunkowe w normalnym ruchu tramwajowym. Napęd wagonu stanowią dwa silniki o mocy 125 kW zabudowane na skrajnych wózkach napędowych. Wyposażenie elektryczne wykonane zostało przez firmy Siemens i Kiepe, a wyposażenie mechaniczne wykonały firmy MAN i Duewag.

 

Pierwsze wagony N8 zostały zakupione przez MPK SA w Krakowie w 2006 roku gdzie poddano je modernizacji przystosowując do warunków krakowskiej komunikacji. Aktualnie wszystkie wagony tego typu stacjonują w zajezdni i stacji obsługi tramwajów Nowa Huta. 4 wagony zostały zmodernizowane na jednokierunkowe i zmieniono w nich układ sterowania trakcją na energoelektroniczny.

 

Wagon N8S na ul. Lubicz

 

Zmodernizowane (jednokierunkowe) wagony N8 C na Rondzie Mogilskim

Dane techniczne wagonów

 

 Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

 

Wagon N8

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy z członem niskopodłogowym

3.

Długość

mm

26080

4.

Szerokość

mm

2300

5.

Wysokość nadwozia

mm

3646

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6200/6400/6200

7.

Rozstaw osi

mm

1800

8.

Masa własna

kg

35300

9.

Masa całkowita

kg

50000

10.

Miejsca ogółem

pas.

207

11.

Miejsca siedzące

pas.

46

12.

Wysokość podłogi

mm

283/880

13.

Silniki(moc ciągła)

 

2*125 kW

14.

Średnica kół tocznych

mm

670

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS