Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Zaplanuj podróż

 

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Zakres działania MPK

 

Informacje o usłudze przewozowej świadczonej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

 

MPK S.A. realizuje usługę przewozową na podstawie umowy na świadczenie usług komunikacji miejskiej w Krakowie podpisanej z Gminą Miejską Kraków. Za organizację transportu miejskiego jest odpowiedzialny Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (ZIKiT).

 

Za co odpowiada MPK S.A. w Krakowie?

1. Przewóz pasażerów

To najważniejsze i podstawowe zadanie MPK S.A.

Krakowski przewoźnik dba o to, aby pasażerowie  bezpiecznie, komfortowo i szybko podróżowali. MPK S.A. systematycznie kupuje nowoczesne, niskopodłogowe autobusy i tramwaje.

Część linii autobusowych miejskich obsługuje prywatny przewoźnik, firma Mobilis, który odpowiada za jakość przewozu na obsługiwanych przez siebie połączeniach. 

2. Dystrybucja biletów

Dodatkowym zadaniem MPK S.A. jest zapewnienie odpowiedniej dystrybucji biletów. Aby ułatwić zakup biletu pasażerom, MPK S.A. uruchomiło system Krakowskiej Karty Miejskiej, dzięki któremu bilet można kupić w automatach stacjonarnych zlokalizowanych w różnych punktach miasta oraz w automatach mobilnych zamontowanych w pojazdach MPK S.A.

 

Co wykracza poza kompetencje MPK S.A. w Krakowie?

1. Lokalizacja przystanków

Wszystkie decyzje dotyczące ustalania lokalizacji nowych przystanków w mieście leżą w kompetencjach Zarządu  Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.  Dotyczy to również organizacji i funkcjonowania przystanków podczas remontów.

2. Zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów

O tym, jak często kursują tramwaje i autobusy, decyduje Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

 

3. Zmiany tras komunikacji miejskiej

Wszelkie decyzje w sprawie zmian tras autobusów i tramwajów są podejmowane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. To ta jednostka decyduje o wydłużeniu albo skróceniu linii. W kompetencjach ZIKiT jest również wyznaczanie tras objazdowych podczas remontów. 

4. Uruchamianie nowych linii

Taką decyzję może podjąć tylko Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, który odpowiada za organizację komunikacji miejskiej na terenie całej aglomeracji Krakowskiej, a więc miasta Kraków oraz kilkunastu okolicznych gmin, do których kursują autobusy MPK S.A.

5. Ustalanie cen biletów

O cenach biletów i ulgowych przejazdach decyduje Rada Miasta Krakowa, od której zależy czy taryfa biletowa zostanie zmieniona.

6. Kontrola biletów

Kontrolą biletów z upoważnienia organizatora Komunikacji Miejskiej w Krakowie czyli Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zajmują się Zakłady Wielobranżowe „Renoma” Sp. z o.o. z filią w Krakowie, przy ul. Wileńskiej 2 A.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS