MERCEDES CITARO
Autobusy MERCEDES O 530G CITARO są jednymi z najbardziej znanych i najliczniejszych w Europie. Do Krakowa pierwsze pojazdy z silnikiem EURO V zostały dostarczone w listopadzie 2008 roku. Zakupiono wtedy 10 sztuk. Kolejne 12 autobusów zostało wprawadzone do ruchu w październiku i listopadzie 2009 roku. Następne wprowadzono do ruchu na początku 2011 roku. Autobusy posiadają automatyczne skrzynie biegów ZF 6 biegowe. Wszystkie autobusy stacjonują od początku na terenie zajezdni i stacji obsługi Wola Duchacka. Podobnie jak w Solarisach silniki umieszczono pionowo, podłużnie w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, monitory reklamowe i automaty biletowe. W czerwcu 2018 roku został wprowadzony do eksploatacji podobny 1 autobus Mercedes Conecto (będący turecką wersją Mercedesa Citaro).
Mercedes Citaro na końcówce Cmentarz Batowice (Fot. Tomasz Czauderna)
Mercedes Citaro na Rondzie Grunwaldzkim (Fot. Tomasz Czauderna)
|
MERCEDES Citaro |
|
|
|
|
|
|
1. |
Wielkość |
- |
MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy |
2. |
Rodzaj |
- |
niskopodłogowy |
3. |
Długość |
mm |
17940 |
4. |
Szerokość |
mm |
2550 |
5. |
Wysokość |
mm |
3076 |
6. |
Rozstaw osi |
mm |
5845+5990 |
7. |
Masa własna |
kg |
16625 |
8. |
Masa całkowita |
kg |
29000 |
9. |
Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie |
pas. |
165 |
10. |
Miejsca siedzące nominalnie |
pas. |
34 |
11. |
Wysokość podłogi między osiami |
mm |
350 mm |
12. |
silnik |
|
MB 11967cm3 260kW(354KM)/2000 obr./min 1600 Nm/1100 obr./min |
13. |
Usytuowanie silnika |
- |
Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik pionowy |
|
|
|
|
Lp. |
|
|
|