Wnioski, skargi, pochwały
Zanim wypełnicie Państwo formularz skarg, bardzo prosimy o zapoznanie się z poniższą listą tematów, które nie należą do kompetencji MPK S.A. w Krakowie.
- Sprawy, z którymi pasażerowie powinni zwracać się do Zarząd Dróg Miasta Krakowa:
· problemy związane z infrastrukturą (tory i sieć trakcyjna), np.:zatrzymanie tramwaju z powodu przeciążenia trakcji, żądanie usunięcia kabli podtrzymujących trakcję tramwajową
z budynków mieszkalnych, zły stan torowisk itp.
· kwestie dot. modernizacji, remontów i naprawy dróg, budowy zatok przystankowych.
- Tematy znajdujące się w gestii Zarządu Transportu Publicznego:
· kwestie związane z zwiększeniem oferty przewozowej np.: zwiększenie liczby kursów, zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów komunikacji miejskiej, badanie potoków pasażerskich, zmiana tras pojazdów, zbyt duże napełnienie w pojazdach (badanie napełnień w ramach optymalizacji przewozów), zbyt duże ograniczenia komunikacji w porze wieczornej i nocnej
· sprawy organizacji komunikacji miejskiej na czas remontów np.: organizacja objazdów, ustalenie nowych tras, lokalizacja przystanków, określenie częstotliwości kursowania linii
· sprawy ustawiania nowych przystanków, nowych zadaszeń i nowych wiat oraz przesunięć przystanków
- Tematy znajdujące się w gestii Zarządu Transportu Publicznego i Rady Miasta Krakowa:
· sprawy cenników biletów, uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, nowych nominałów biletów
MPK S.A. w Krakowie nie zajmuje się kontrolą biletową. Wszystkie skargi dotyczące kontroli powinny być kierowane do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
„Uprzejmie informujemy, że linie miejskie: 102, 103, 106, 109, 136, 142, 152, 159, 178, 189*, 192, 193, 413, 442, 501, 578, linie nocne 603, 612 (razem 18 linii) są obsługiwane przez prywatnego przewoźnika Mobilis Sp. z o. o.
Uwagi dodatkowe:
1) * Od 2 września 2023 linię 189 obsługuje:
- W dni powszednie – MPK S.A. w Krakowie,
- W soboty i święta – Mobilis Sp. z o.o.
2) Od 3 lutego 2024 obsługa linii zastępczej 730 została przekazana do MPK S.A. w Krakowie”.
email: krakow@mobilis.pl